Lloyd Maines opent met zijn streken dit heerlijke album. Hij is op pedal steel en dobro te horen op drie van de negen nummers op Half An Hour From Wherever (egien beheer) van The Slash Pine Drifters. Dat is een gezelschap uit Florida rond de Texaan Dusty James. Die schreef zeven nummers, de andere twee zijn covers van Uncle Tupelo (Sauget Wind) en Richard Dobson (Forever, For Always, For Certain). Dat liedje van Uncle Tupelo over ‘a long way to heaven, a short way to hell’ wordt in stijl uitgevoerd met luidruchtige passages. Net zoals dat het geval is op Lays Me Low, waar de klaaglijke zang wordt meer…



Er is nog meer concertnieuws voor volgend jaar! Allereerst komt ook Jason Isbell weer naar de Lage Landen, met de 400 Unit. Op 13 juni komt hij naar 013 in Tilburg, op 14 juni in De Oosterpoort in Groningen en op 16 juni in het Koninklijk Circus in Brussel.
In Saxophone Colossus, Aidan Levy’s biografie van Sonny Rollins (inmiddels 95), staat dat de legendarische saxofonist in 1988 in het tv-programma Night Music een optreden deelde met Leonard Cohen. Night Music was bedoeld om de grenzen tussen verschillende muziekgenres enigszins te doorbreken. Eerst deden de beide artiesten om de beurt een paar eigen nummers. Aan het eind kwamen ze samen op het podium om Cohens Who By Fire te spelen. Rollins, verscholen achter een donkere zonnebril, begon; daarna kwam Cohen met het eerste couplet. ‘It was clear that something special was
Emmylou Harris komt in mei 2026 met vier concerten afscheid nemen van het Nederlandse publiek. In het kader van de European Farewell Tour zal ze op 20 mei in Rotterdam (De Doelen) optreden, op 21 mei in Eindhoven (Muziekgebouw), op 23 mei in Groningen (De Oosterpoort) en op 24 mei in Amsterdam (Concertgebouw). Bij alle optredens zal Jim Lauderdale het voorprogramma verzorgen. De voorverkoop start morgen, 28 november, om 10 uur.
Het artwork van het nieuwste album van
Ha, naast Jenny Don’t is er nu ook
Hallóóó, een stadionconcert in Nederland voor een americana-artiest?!
‘Raised in a beat-up van by a clown and a textile artist’, lezen we in zijn Spotifyprofiel over de Australische ‘folk-rock wanderer’ 
Mojave Desert, Californië (1998)
This Is How We Dance (Signature Sounds) is het vijfde album – en het eerste sinds 2016- van
Hill Country Folk Music (eigen beheer) is sinds 2017 alweer het vijfde album van 
De hoesfoto van 
De Texaanse singer-songwriter 
Wat een verrassing is dit Further From The Country (Six Shooter Records) van
Haar man Otis Gibbs zit op de Dam in Amsterdam op de hoesfoto van zijn nieuwste album,
‘Alle duiven op de Dam, sja la la lie, sja la la la / Ja die weten hoe het kwam, sja la la lie, sja la la la / Want ze zaten op je schoot, sja la la lie, sja la la la / En je gaf ze stukjes brood, sja la la lie, sja la la la’. Zeg nou niet dat Gert en Hermien niet thuishoren op deze site, want Gert Timmerman scoorde in 1963 een hit met Ik Heb Eerbied Voor Jouw Grijze Haren, geschreven door de Belgische cowboy Bobbejaan Schoepen. Nou dan… Die naam duikt nu trouwens al voor de tweede keer dit jaar op, lees
Page, Arizona (1998)
Als iemand recht van spreken heeft over de toestand in de wereld, is het 
In Australië gaat
Betekenis geven aan het leven, dat is over het algemeen de belangrijkste drijfveer van singer-songwriters.
Het aanbod aan americana is zo groot dat heel veel onbesproken blijft. Voor beginnende artiesten is het lastig om aandacht te genereren. Kwaliteit leveren is helemaal geen garantie voor exposure. Sterker nog, meestal duurt het dan nog langer voordat je opgepikt wordt. In de mediawereld draait alles tegenwoordig om het aantal clicks, dus onbekende namen zijn niet interessant; die leveren niets op. Dus is het aan sites die door liefhebbers worden gevuld om onbekend talent voor te stellen. Zoals deze keer
In de weken die eindigen op 18 en 25 oktober 1969 staat er een advertentie in de Britse Melody Maker die afkomstig is van Famepushers Ltd. Achter dit bedrijf schuilen de zakenlui Edward Moulton en Stephen Warwick, entrepeneurs die actief zijn in de filmindustrie en zich verder bezighouden met de exploitatie van een vakantie-eiland in de monding van de Thames, de organisatie van het spectaculairste bridgetoernooi ooit en voor de rest met alles waar geld mee valt te verdienen. Dus zijn Moulton en Warwick via een advertentie op zoek naar een jonge band met songschrijverskwaliteiten.
Mark Miller is geen naam waarmee je op Google onmiddellijk alle aandacht naar je toe trekt. Meer dan een miljoen Amerikanen heten Miller, bijna twee miljoen hebben de voornaam Mark. Degene over wie we het nu hebben is niet de acteur, niet de schrijver en zelfs niet de leadzanger van Sawyer Brown. Maar we komen in de buurt, want déze Mark Milller is de maker van This Bridge (Blue Betty Records). Het is, voor zover we kunnen overzien, zijn derde cd, na Standing On Shoulders (2022) en All For Love’s Sake, een akoestisch gospelalbum uit 2006. Toch is deze singer-songwriter/gitarist uit Georgia al 