Over Kristina Murray hebben we het al eens gehad in deze aflevering van de rubriek over albumhoezen. Daarin vergeleken we de hoes van haar vorige album Southern Ambrosia met onder meer Elite Hotel van Emmylou Harris. Qua muzikale aanpak viel de vergelijking tussen Murray en haar beroemde collega door te trekken. Op Little Blue (Normaltown Records) is dat nog steeds zo, maar toch wel een stuk minder. Zo begint ze op You Got Me met countrysoul met blazers waarin ook wat blues zit verpakt. Vier van de negen nummers werden vastgelegd in Muscle Shoals, Alabama, met Rachael Moore als producer. Voor de andere liedjes bleef de in Georgia geboren singer-songwriter in Nashville, Tennessee, waar ze al een tijdje aan haar loopbaan werkt. Daar zat Misa Arriaga in de stoel van producer. Murray speelde de afgelopen tien jaar in de minder sjieke zalen, maar de verwachting is dat Little Blue haar verder zal brengen. Fool’s Gold en Just A Little While Longer brengen het soort countryrock waarmee Harris bekend is geworden. Watchin’ The World Pass Me By is een heerlijk nummer waarbij aan Bobbie Gentry te denken valt. Het handelt over het gevoel door iedereen verlaten te zijn, waarbij Murray zielig zit te zijn op een barkruk in een honky tonk. De nummers gaan vooral over gemiste kansen; het moet per slot van rekening een countryplaat zijn. Maar op het lelijke Has Been duikt ze helaas in de jaren 80. Ander puntje van kritiek is dat ze soms als zangeres wat voorzichtig is, waardoor ze teveel op de achtergrond blijft.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie